سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار و تازه های دنیای خودرو

نظر

محققان دانشگاهی چراغ اتومبیل هوشمندی ساخته اند که به راننده کمک می کند حتی در باران و برف شدید نیز قابلیت دید خود را حفظ کند. این چراغ خودرو قابلیت ردیابی ترافیک در مسیر را دارد.

به گزارش  مهر به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه کارنگی ملون یک چراغ جلوی خودرو هوشمند ساخته اند که به راننده کمک می کند حتی در شدیدترین بارش های باران و برف نیز قابلیت دید داشته باشد. به این ترتیب از میزان ترافیک خیابان ها نیز کاسته خواهد شد.

 

درحال حاضر  محققان از نمونه اولیه ای رونمایی کرده اند که برای چراغ جلوی خودروی فورد F-150 مناسب است.

 

محققان کارنگی ملون از سال 2012 میلادی مشغول ساخت این نوع چراغ هستند که نور قطره های باران و برف را منعکس نمی کند.

 

 به طور معمول رانندگان باید در باران سنگین یا برف با نور کم حرکت کنند تا بتوانند جلوی خود را ببینند اما چراغ های جدید به آنان اجازه می دهد  با استفاده از نوری با اشعه های بلند مسیر پیش روی خود را روشن کنند.

 

نمونه های اولیه این چراغ چنان بزرگ بود که باید با تجهیزات خاص روی خودرو نصب می شد. به همین دلیل استفاده از آنها به طور واقعی ممکن نبود. اما دستگاه کنونی به اندازه ای کوچک است که می توان آن را درون یک خودرواستاندارد قرار داد.

 

 محققان ادعا می کنند با این فناوری می توان قابلیت دید در برف و باران را تا 98 درصد بهبود بخشید. همچنین این چراغ ها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که ترافیک را ردیابی کند.

 


نظر

شرکت Lucid Motors از تولید یک خودروی برقی پرسرعت به نام Alpha Speed Car خبر داده که می تواند با سرعت 350 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

به گزارش مهر به نقل از دیجیتال ترندز، خودروی مذکور سریع تر از پیشرفته ترین مدل خودروی فراری یعنی LaFerrari حرکت می کند و نکته مهم در این میان برقی بودن خودروی یاد شده است.

 

خودروی یاد شده در آزمایش های بعدی توانست برخی محدودیت های نرم افزاری را هم پشت سربگذارد و رکورد 378 کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند. شرکت سازنده می گوید در تلاش است تا سرعت حرکت خودروی یاد شده را باز هم افزایش دهد و رکورد بهتری را به ثبت برساند.

 

قرار است موتور مدل نهایی این خودرو 1000 اسب بخار قدرت داشته باشد و بعد از یک بار شارژ کردن باتری های این خودرو طی کردن مسافتی 643 کیلومتری با استفاده از آن ممکن باشد. قرار است دو مدل دیگر از این خودرو هم عرضه شود که ارزان قیمت تر بوده و بعد از هر بار شارژ باتری می توانند به ترتیب حدود 500 و 380 کیلومتر را بپیمایند.

 

عرضه عمومی این خودروهای برقی به بازار از سال 2019 اغاز می شود. قیمت ساده ترین مدل این خودروها 60 هزار دلار است. اما قیمت مدل های دیگر هنوز اعلام نشده است. قرار است در سال 2019 ده هزار خودرو از این نوع و در سال بعد 50 هزار واحد از آن تولید شود.

 


نظر

شرکت "تسلا" همانطور که مالک آن اعلام کرده بود 30 دستگاه از جدیدترین خودروی خود یعنی تسلا مدل 3 را به مالکان آنها تحویل داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، "الون ماسک"(Elon Musk) مالک شرکت خودروسازی "تسلا"(Tesla) چندی پیش از آماده شدن سری اول خودروهای جدید این شرکت خبر داده بود و دیروز در یک سمینار در کالیفرنیا از عملی شدن وعده خود خبر داد.

 

ماسک ابراز امیدواری کرده است که تا پایان ماه اوت یعنی کمتر از دو ماه دیگر 100 دستگاه دیگر را تولید کرده و به مشتریان تحویل دهد.

 

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است روند تولید خودروهای تسلا تسریع شده و در سه ماه آینده به 1500 دستگاه در ماه و تا پایان سال به 20 هزار دستگاه در ماه برسد.

 

حتی با این روند تسلا برای تحویل دادن تمام 400 هزار سفارش خود نیاز به دو سال زمان دارد.

 

قیمت پایه این خودروی الکتریکی 35 هزار دلار اعلام شده است که بر اساس قابلیت‌های جانبی که به آن اضافه می‌شود افزایش خواهد یافت.

 

مدت زمان رسیدن سرعت این خودرو از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 5.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 208 کیلومتر بر ساعت است و گنجایش پنج سرنشین را دارد.

 

این خودرو با شارژ کامل می‌تواند مسافتی در حدود 350 کیلومتر را بپیماید و توانایی طی کردن 208 کیلومتر را با نیم ساعت شارژ شدن دارد.

 

مجهز بودن به کنترل صوتی، اتصال به وای‌فای و اینترنت LTE و همچنین فناوری بلوتوث از دیگر قابلیت‌های این خودروی نیمه‌خودران است.

 

در صورتی که مصرف‌کننده علاقه داشته باشد می‌تواند از یک باتری کمکی نیز استفاده کند که حداکثر سرعت خودرو را به 224 کیلومتر بر ساعت و همچنین حداکثر مسافت آن را به 496 کیلومتر می‌رساند.

 

با استفاده از این باتری کمکی مدت زمان رسیدن خودرو از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت به حدود 5.1 ثانیه می‌رسد.

 

برای استفاده از قابلیت‌های تنظیم سرعت با ترافیک، ماندن بین خطوط، تعویض خطوط، خروج از بزرگراه، تعویض بزرگراه و پارک خودکار مشتریان باید 5000 دلار بیشتر پرداخت نمایند.

 

تسلا اعلام کرده است که برای استفاده از قابلیت اتوپایلوت در آینده نزدیک، مصرف‌کنندگان می‌توانند با پرداخت 3000 دلار از آن بهره‌مند شوند.


نظر

در حالی که دولت آلمان تاکنون هیچ واکنشی به شایعه استفاده مرسدس بنز از نرم افزارهای غیر قانونی برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای دیزل نشان نداده، اما دور جدید آزمایش ها در این رابطه آغاز شده است.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت حمل و نقل از مسئولان دایملر که دارای نام تجاری مرسدس بنز است، خواسته تا توضیح دهند که چرا برخی خودروها میزان خاصی از گازهای گلخانه ای را تحت شرایط خاص رانندگی نشان می دهند.

 

فولکس واگن در سپتامبر 2015، سیستم های مدیریت موتور و نرم افزار تحت نظارت خود را بررسی کرده  و برنامه هایی را که آزمایشات مربوط به انتشار گازهای گلخانه ای ، نصب کرده اند.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه  آلمان گفت که وزارت حمل و نقل آلمان  مرسدس را مکلف کرده تا خودروهای خود را مورد آزمایش قرار دهند.

 

 وی افزود که دایملر موافقت کرده که  خودروهای خود را مطابق با مقررات انتشار گازهای گلخانه ای مجددا بررسی کند.

 

مجله اشپیگل  در گزارشی بدون اشاره به منابع خبری نوشت که، مرسدس بنز ممکن است دارای ماشین های دیزلی با نرم افزار تقلب غیر قانونی باند.

 

الکساندر دوبندت، وزیر حمل و نقل آلمان در آوریل سال گذشته گفته بود که تولید کنندگان خودرو از جمله مرسدس به طور داوطلبانه  اعلام کرده اند که  630 هزار خودرو دیزلی را برای تغییر نرم افزار مدیریت موتور و انتشار گازهای گلخانه ای مورد بررسی  و اصلاح قرار  می دهند.

 

خودروسازان مکلف هستند تا سیستم های مدیریت انتشار گاز را به منظور محافظت از موتور مورد بررسی و کنترل قرار دهند. خودروهایی که در هنگام خاموش بودن آن بسیار سرد می شوند، خطر ایجاد تراکم در مبدل های کاتالیزوری و موتورها را دارند که  باعث زنگ زدگی شده و باعث ایجاد گازهای گلخانه ای می شوند.

 


نظر

گروهی از کارشناسان فرمول یک تصمیم دارند سریعترین خودروی جهان را آزمایش کنند. این خودرو می تواند در 55 ثانیه سرعت خود را از صفر به 1610 کیلومتر بر ساعت برساند.

 به گزارش  مهر به نقل از بی بی سی،  قرار است سریعترین خودروی جهان آزمایش شود.

 

 این خودرو که Bloodhound Supersonic Car یا SSC نام گرفته 10 سال تحت تولید بود و بالاخره اکتبر امسال آزمایش خواهد شد. البته این آزمایش در سرعت پایین و برای بررسی طراحی خودرو انجام می شود.

 

 SSC برای نخستین مرتبه در فرودگاه نیوکوی در کورنوال آزمایش خواهد شد.  طبق برنامه ریزی این خودرو قبل از رسیدن به پایان این مسیر 2744 متری به حداکثر سرعت 354 کیلومتر برساعت خواهد رسید. البته به تدریج ودر آزمایش بعدی سرعت خودرو به 1600 کیلومتر برساعت خواهد رسید.

 

درهرحال ایده ساخت خودرو در سال 2007 شکل گرفت. SSC به وسیله جت حرکت می کند و هدف از ساخت آن شکستن رکورد سرعت خودروها روی زمین است.  نیروی محرکه  خودرو از تک موتور جت Eurofighter-Typhoon تامین می شود.

 این خودرو توسط گروهی از کارشناسان مسابقات فرمول 1 و آئرودینامیک و با کمک مهندسان مکانیک و الکتریک ارتش سلطنتی انگلیس ساخته شده است.

 

با توجه به طول 19 و عرض 3 کیلومتری خودرو، گروه سازنده بلود هاوند برای انجام آزمایش سرعت بالای خودرو،  سراسر دنیا را جستجو کردند تا صحرای مناسب برای  آزمایش این خودرو را بیابند.  آنها صحرای هاکلسون پن در آفریقا  را برای این کار انتخاب کردند.

 

این خودرو با حداکثر سرعت خود می تواند 1.6 کیلومتر را در 3.6 ثانیه طی کند.  همچنین دارای سه واحد تولید کننده نیرو است. یک جت رولز رویس EJ200، چند راکت هیبرید نامو و یک موتور 8 سیلندر سوپر شارژ جاگوار با قدرت bhp554.  این بخش ها پمپ اکسید کننده خودرو را به حرکت در می آورند. همچنین خودرو در 55 ثانیه می تواند سرعت خود را از صفر به 1610 کیلومتر برساعت برساند. در این مدت زمان خودرو 19 کیلومتر را طی خواهد کرد.

 

جالب آنکه چرخ های آن نیز در ثانیه 170 مرتبه می چرخند.